Enduro sve popularniji adrenalinski sport u BiH

Enduro postaje sve popularniji adrenalinski sport u Bosni i Hercegovini, a na njegovoj promociji aktivno radi i osam Visočana umreženih u klub ”Enduro Visoko”.

Imaju, tvrde, najbolju stazu i aktivni su deset mjeseci u godini, a jednom godišnje organiziraju enduro utrku ”Land of piramids” koja privlači stotine takmičara iz BiH, ali i država okruženja.

Potpredsjednik kluba Emir Huseljić Feni je kazao da su temelji ovog sporta u Visokom postavljeni prije više od deset godina, ali da je u proteklih nekoliko to podignuto na viši nivo, čemu svjedoči povezanost s klubovima iz cijele države, i najmanje deset iz okruženja i Evrope.

– Naša ljubav prema ovom sportu je prepoznata u BiH, ali i drugim brojnim državama i česti smo gosti utrka, a nama na ‘Land of piramids’ utrku, koju smo ove godine organizirali drugi put, došlo je više od 100 takmičara, prijatelja, ljubitelja adrenalina –  naveo je Huseljić dodajući da su ova okupljanja prije svega prilika za upoznavanje, razmjenu iskustava i druženje, pa onda za takmičenje.

Utrke organiziraju u dogovoru između klubova, i one počinju u aprilu.

Huseljić ističe da učešćem u utrkama, kojih godišnje u BiH bude pet-šest, jedni druge podržavaju i na taj način šire enduro priču.

Enduro je, pojašnjava, disciplina koja ispituje izdržljivost vozača i motora, na brdima i planinama, a koja privlači sve veći broj ljubitelja sportskih motora.

– Enduro je opasan, kao i svaki drugi adrenalinski sport, ali ne koliko vožnja motora na cesti, gdje sigurnost zavisi od drugih učesnika – naglašava.

Povrede, uglavnom, nisu teže, a sve zavisi od spretnosti vozača i opreme.

Huseljić ističe da oprema, zaštita glave, kičme te zglobova nema alternativu prilikom enduro vožnje.

– Tereni su zahtjevni i opasni, ali to je enduro. Uz iskustvo, kvalitetnu opremu i opreznost u ovom sportu se uživa – poručuje Huseljić.

Iako su za ovu vrstu sporta potrebna veća finansijska sredstva, Huseljić smatra da se iz ljubavi prema motorima uvijek pronađu sredstva i nabavi motor. Za relativno dobar motor za enduro staze, kaže, potrebno je desetak hiljada KM, plus oprema.

– No, nemamo svi motore te cijene. Uz veliku želju i trud do takvih dolazimo ‘korak po korak’ – rekao je Huseljić te dodao da marka motora zavisi od volje vozača, a da su na stazama najčešći dvotaktni od 250 do 300 kubika.

Dobne granice za enduro vožnju nema, a Huseljić kaže da zavisi samo od spremnosti vozača, a voze ih od 17 do 60 godina, no to nije pravilo. Navodi da je prošlogodišnju utrku ”Land of piramids” posjetilo i nekoliko vozačica iz susjednih zemalja te da enduro postaje sve privlačniji i ženskom rodu.

Za visočku enduro stazu smatra da je najbolja jer sadrži sve što enduro vozače privlači, a to su blato, kamen, pijesak i druge prirodne i vještačke prepreke.

– Adrenalinski sport kao i svaki drugi je ‘zarazan’ i teško se od njega može odustati, ali nema ni potrebe za odustajanjem ako se shvata kao prilika za odmor, druženje i ‘punjenje baterija’ – zaključuje Huseljić.
(FENA)